{ Κριτική παράστασης }

Κριτική παράστασης

Κριτική θεάτρου, κριτικές παραστάσεων, Διαβάστε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις και ενημερωθείτε για όλα τα έργα που ανεβαίνουν στα θέατρα της Θεσσαλονίκης

Τρωάδες ΚΘΒΕ στο Θέατρο Δάσους | κριτική

Τρωάδες ΚΘΒΕ στο Θέατρο Δάσους | κριτική

Τι ποιητής ήταν αυτός που κοίταξε μέσα από τα μάτια των αντίπαλων και άκουσε των θρήνο των γυναικών της Τροίας; Τι ποιητής ήταν αυτός που κοίταξε τα μεγάλα πάθη και είδε στον πυρήνα των μύθων και της πραγματικότητας το καλλιτεχνικό αγώνισμα που θα γίνει θέατρο και φήμη ανθρώπων και πόλεων στους μ...

«Όρνιθες» από το ΚΘΒΕ, σκηνοθεσία Γιάννης Ρήγας (κριτική της παράστασης)

«Όρνιθες» από το ΚΘΒΕ, σκηνοθεσία Γιάννης Ρήγας (κριτική της παράστασης)

Στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, βράδυ Σαββάτου, θεατές με μάσκες απέναντι σε ηθοποιούς με μάσκες, σ ένα αμφίδρομο παραλήρημα ευδαιμονίας, σε μια ευτυχή  συνύπαρξη ευθυμίας  μέσα  σ έναν κόσμο φανταστικό. Αυτόν τον γοητευτικό, σαγηνευτικό,  παραμυθένιο κόσμο του Αριστοφάνη, που, κά...

«Πέρσες» του Αισχύλου από το Εθνικό Θέατρο | κριτική παράστασης

«Πέρσες» του Αισχύλου από το Εθνικό Θέατρο | κριτική παράστασης

Ήρθε και στο 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων η φημισμένη παράσταση που σκηνοθέτησε ο νέος καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θέατρου Δημήτρης Λιγνάδης, «Πέρσες» του Αισχύλου, η οποία ήδη συγκέντρωσε πλήθος σχολίων, γεγονός που μεγιστοποιεί την πρόκληση για έναν - κατ εξακολούθησιν - θεατή αρχαίου δράματο...

«Μήδεια» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη (η κριτική μας)

«Μήδεια» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη (η κριτική μας)

Στο πλαίσιο του 4ου Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος και του 63ου Φεστιβάλ Φιλίππων, διακόσιοι θεατές απολαμβάνουμε, βράδυ Δευτέρας, μια εμπνευσμένη παράσταση – περφόρμανς που αφορά τη Μήδεια του Ευριπίδη. Τη Μήδεια - χαρακτήρα, που η μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά και η σκηνοθεσία του Θοδωρή Γκ...

«Τρωάδες» του Ευριπίδη | κριτική της παράστασης

«Τρωάδες» του Ευριπίδη | κριτική της παράστασης

«Τρωάδες» του Ευριπίδη στο «Θέατρο Δάσους» Πρεμιέρα εν μέσω πανδημίας - με πλήρη ασφάλεια -  από το ΚΘΒΕ Στη Θεσσαλονίκη την πολυπολιτισμική, στην πόλη – πρωταγωνίστρια της καθημερινής επικαιρότητας λόγω αυξημένου αριθμού κρουσμάτων του φονικού ιού και του αμφίσημου πανικού, το ΚΘ...

«Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων | κριτική

«Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων | κριτική

Τη διαβάζω ανελλιπώς. Τη Γλυκερία Μπασδέκη. Γειτόνισσά μας αλλά ευρείας αναγνώρισης, αγαπημένη των γραμμάτων από τη μία ως την άλλη άκρη της Ελλάδας. Ένας χαρισματικός πνευματικός άνθρωπος που ξέρει να μιλά στην ψυχή του αναγνώστη, να στέλνει ραβασάκια αγαπησιάρικα στην καρδιά και στο μυαλό του δ...

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή | 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή | 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

Τρίτη φορά «Αντιγόνη» η Ιωάννα Παππά υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Θέμη Μουμουλίδη. 2015, 2016, 2020. Η παράσταση «Αντιγόνη» και πάλι σε περιοδεία. Ιδιαιτέρως προκλητικό το εγχείρημα. Και διότι η διανομή είναι φρέσκια σ έναν θίασο ομοιογενή και επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως και διότι ...

«Γκόλφω» από το ΚΘΒΕ στη Μονή Λαζαριστών (κριτική)

«Γκόλφω» από το ΚΘΒΕ στη Μονή Λαζαριστών (κριτική)

Στην αυλή της Μονής Λαζαριστών. Κερκίδες στρωμένες με αριθμημένα καθίσματα σε διάταξη που ορίζουν οι κανονισμοί του Υπουργείου Υγείας. «Μασκοφόροι» θεατές, υποχρεωτικά. Είσοδος ανά δυάδες και με απόσταση ενάμιση μέτρου της μιας από την άλλη. Αξιέπαινη πειθαρχία. Πιο αξιέπαινη στάση ανθρώπων του Κ...

Γκόλφω ΚΘΒΕ κριτική παράστασης

Γκόλφω ΚΘΒΕ κριτική παράστασης

Στην ιδιαιτερότητα των συνθηκών και με τα αντίστοιχα μέσα, μάσκες και απολυμαντικά, συναντηθήκαμε στον  συμβολισμό (καθαρμού /αμφίεσης) συμμετοχής στην θεατρική πράξη  της Γκόλφως.   Με ελάχιστα μέσα, στον ανοιχτό χώρο, στήθηκε το σκηνικό της ιστορίας γύρω από ένα ανθισμένο δ...

Εδώ ουρανός στο Φουαγιέ του Θέατρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών | κριτική παράστασης

Εδώ ουρανός στο Φουαγιέ του Θέατρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών | κριτική παράστασης

Πρώτο μυθιστόρημα  της Ρουμάνας  Βετεράνι, πρώτη μεταφορά στην ελληνική σκηνή από το Κ.Θ.Β.Ε  σε μετάφραση  Σοφίας  Γεωργακοπούλου  και διασκευή -  σκηνοθεσία  από τον Σίμο  Κακάλα.   Η συγγραφέας   Η Αγλαΐα Βετεράνι γεννήθηκε τ...

H Αρχή του Αρχιμήδη στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ | κριτική παράστασης

H Αρχή του Αρχιμήδη στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ | κριτική παράστασης

Στην παλιά εποχή, εκείνη της αθωότητας και της  αδελφοσύνης, της έκδηλης  συμπάθειας και της διαχυτικής συμπεριφοράς, της απενοχοποιημένης εκδήλωσης  φροντίδας και αγάπης  με  δημόσιους  εναγκαλισμούς  και  αυθόρμητους  ασπασμούς,  ήταν φυσικό για...

Το παλτό του Νικολάι Γκόγκολ στο Θέατρο Σοφούλη | κριτική παράστασης

Το παλτό του Νικολάι Γκόγκολ στο Θέατρο Σοφούλη | κριτική παράστασης

«Κανείς δεν θυμόταν πότε είχε μπει στο υπουργείο ο Ακάκι  Ακάκιεβιτς και ποιος τον είχε συστήσει. Όσο κι αν άλλαζαν οι διευθυντές, οι τμηματάρχες, οι προϊστάμενοι, αυτόν τον έβλεπες πάντα καθισμένο στη θέση του, στην ίδια στάση, απασχολημένο στην ίδια δουλειά του διεκπεραιωτή, έτσι που αργότ...

Οι Στυλοβάτες της κοινωνίας στο Θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Οι Στυλοβάτες της κοινωνίας στο Θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Έργο  που, ευτυχώς, ο Γιάννης  Μόσχος  το έβγαλε από τη  ναφθαλίνη, το  αγάπησε, το  διασκεύασε  με  σεβασμό  στο  πρωτότυπο  αλλά  με ιδιόβουλη,  σύγχρονη  ματιά, του έδωσε   στιλ και  άποψη  και  το π...

Έγκλημα στο Orient Express στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Έγκλημα στο Orient Express στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Ένας  φόνος  κι ένα  δίλημμα:  ό, τι είναι  νόμιμο  είναι  και  ηθικό;    Ένα πολυτελές  τρένο,  ένα ιστορικό  μεταφορικό μέσο,  σε μια ακριβή  θεατρική  παραγωγή  του  πασίγνωστου  αστυνομικού  ...

Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές στο Μελίνα Μερκούρη | κριτική παράστασης

Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές στο Μελίνα Μερκούρη | κριτική παράστασης

Η παρουσίαση του έργου προηγήθηκε σε θέατρο των Αθηνών, έναν χρόνο  νωρίτερα, ως θεατρικό αναλόγιο. Ως παράσταση ανεβαίνει  για πρώτη φορά παγκόσμια  από το Κ.Θ.Β.Ε. σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή.    Πρόκειται  για πολιτική  κωμωδία εμπνευσμένη από  τ...

O δρόμος περνά από μέσα | κριτική παράστασης

O δρόμος περνά από μέσα | κριτική παράστασης

Διπλός ρόλος Όμως από που ξεκινά και που καταλήγει αυτός ο δρόμος; Ένας δρόμος, ο οποίος προκειμένου να υπάρξει «περνά από μέσα», δηλαδή από το εσωτερικό, από μια ενδότερη στοιβάδα. Όχι εξωτερικά, δηλαδή όχι στην επιφάνεια, όχι στο σημείο το ορατό με γυμνό μάτι, αλλά στο άλλο, σε αυτό που κρύ...

Frida Κι Άλλο από τους Fly Theatre | κριτική παράστασης

Frida Κι Άλλο από τους Fly Theatre | κριτική παράστασης

Τη συνάντησα στο «Αντιγόνη Βαλάκου».  Την εικονογραφημένη , μα και ανθρώπινη Φρίντα. Μια θρυλική ζωντανή Jessica Rabbit  από την ανάποδη. Οι φιγούρες στην οθόνη, η περσόνα στη σκηνή. Χωρίς καμπύλες αλλά μεστή,  σε έναν  δικό της  ζουμερό κόσμο , ξέχειλο από γεύσεις πολυπο...

Ποιος  ανακάλυψε  την  Αμερική; στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών | κριτική παράστασης

Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών | κριτική παράστασης

Έφυγε νωρίς. Αδόκητος θάνατος.  Μαζικός και  άδικος. Στη μεγάλη τραγωδία του  Ιουλίου του 2018 στο  Μάτι  Αττικής.  Ανάμεσα στα δεκάδες θύματα και η Χρύσα Σπηλιώτη.  Η όμορφη, γλυκύτατη  ηθοποιός  και συγγραφέας.  Είχε  συνεργαστεί  ως η...

Αίας στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Αίας στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Αυτός ο σπουδαίος  Μιχάλης  Σαράντης,  ο   χαρισματικός  αίλουρος  μιας  σπάνιας  πλαστικότητας  και  αξιοθαύμαστης  ορμής , πάθους  και  ενέργειας,  που μπορεί  και ελίσσεται  εύστροφα και γρήγορα  στην&nbs...

Ο Μεγαλοπρεπής κερατάς στο Βασιλικό Θέατρο | κριτική παράστασης

Ο Μεγαλοπρεπής κερατάς στο Βασιλικό Θέατρο | κριτική παράστασης

Διαβάζουμε στο πρόγραμμα: «γεννημένος στη Γαλλία, ο Φερνάν Κρομλένκ, γόνος οικογένειας ηθοποιών (πατέρας Βέλγος, μητέρα Γαλλίδα), έγραψε τον «Μεγαλοπρεπή κερατά» το 1920. Επηρεασμένος από εμβληματικά κλασικά έργα και διαθέτοντας άριστη γνώση της θεατρικής γραφής και της θεατρικής πράξης, μας δίνε...

Σημάδια στην ομίχλη στον Πολυχώρο Vault | κριτική παράστασης

Σημάδια στην ομίχλη στον Πολυχώρο Vault | κριτική παράστασης

Εξειδίκευση Η τέχνη θα μπορούσε να είναι σημάδια στην ομίχλη. Άναρχες και αραιές πινελιές φωτεινών χρωμάτων σε έναν θολωμένο καμβά. Πινελιές δυσδιάκριτες με γυμνό μάτι, πινελιές με δυσδιάκριτη αρχή και τέλος, πινελιές με δυσδιάκριτη ίσως αξία. Πινελιές ίσως ξεθωριασμένες, ίσως ανεξίτηλες, ίσω...

Σπασμένο γυαλί στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Σπασμένο γυαλί στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Το «Broken Glass»  έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο «Long Wharf Theatre»  στο New Haven του Κονέκτικατ,  τον Μάρτιο του 1994. Κέρδισε αρκετά βραβεία, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να συγκινεί κοινό και κριτικούς. Υποθέτω, ότι η παραγωγή και ο θίασο...

O Πατέρας του Στρίντμπεργκ | κριτική παράστασης

O Πατέρας του Στρίντμπεργκ | κριτική παράστασης

Έπαθε, θαρρείς,  μια «influence» από Οικονομίδη  ο  σκηνοθέτης  Μπισμπίκης  κι ένα «γαμοσταυρίδι»  ξέφυγε από το «Σπιρτόκουτο» και τον σημάδεψε στο  πλήρες, όπως αποδείχτηκε, «ρετιρέ» του. Ως άλλος Κύρος Γρανάζης,  κατέβασε ιδέα: «θα τον αρπάξω αυτόν τον Σο...

Το κινητό στο Θέατρο Άλμα | κριτική παράστασης

Το κινητό στο Θέατρο Άλμα | κριτική παράστασης

Εισβολή Είναι πολύ εύκολο. Το πάτημα μόνο ενός κουμπιού. Ο ελάχιστος βαθμός επένδυσης. Και ο μέγιστος βαθμός δέσμευσης. Η καινούργια μητρική σου γλώσσα. Το πλέον κινητό, αλλά και το πλέον αμετακίνητο υλικό αντικείμενο. Αφού κινείται συνεχώς μαζί σου, χωρίς να μπορεί έτσι να σε αποχωριστεί / ν...

Φυλές της Νίνα Ρέϊν στο Θέατρο Σταθμός | κριτική παράστασης

Φυλές της Νίνα Ρέϊν στο Θέατρο Σταθμός | κριτική παράστασης

Σάββατο βράδυ 4 Ιανουαρίου, γύρω στις εννέα, στο Μεταξουργείο. Κρύο, σε μια Αθήνα κλειδωμένη σε  ζεστά δωμάτια, σε καφετέριες, σε μπαράκια. Οι  άνθρωποι εν κινήσει,  με γάντια, κουκούλες, μπουφάν  και με γρήγορο  βήμα  προς σταθμούς μέσων μεταφοράς. Κι οι φιλότεχνοι ...

Οι ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ στο Στούντιο Μαυρομιχάλη | κριτική παράστασης

Οι ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ στο Στούντιο Μαυρομιχάλη | κριτική παράστασης

Έρωτας είναι η αιτία. Τυποποιημένη έκφραση,  διαχρονική και απολύτως εύστοχη. Έχει στη φαρέτρα του, αυτός ο πονηρός θεούλης,  τη φωτιά, την καταστροφή, τον πόνο, όμως  το βέλος του  πονάει γλυκά, τόσο, ώστε να απαγκιάζει στην ευτυχία. Τουλάχιστον στα παραμύθια, αλλά και στις τ...

«Κατερίνα» στο θέατρο « Αυλαία» | κριτική παράστασης

«Κατερίνα» στο θέατρο « Αυλαία» | κριτική παράστασης

Βράδυ Δευτέρας, σείονταν η αίθουσα από τα χειροκροτήματα στον χαιρετισμό. Αρκετά λεπτά, δεκάδες παλάμες εξαργύρωναν με εκκωφαντικό τρόπο τον θαυμασμό τους ή την ευαρέσκειά τους ή την υποχρέωσή τους, ανάλογα το αποτύπωμα στο μυαλό του καθενός που άφησε το εβδομηντάλεπτο «ταξίδι» της «Κατερίνας» στ...

Ιστορία χωρίς όνομα στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Ιστορία χωρίς όνομα στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

“….μόνο να έλθω εκεί, να ορμήσω στο σπίτι σου, να χυθώ στο λαιμό σου, και χωρίς λέξη, να πνίξω την αναπνοή σου, φιλώντας σε στο στόμα, ώσπου να κλείσεις τα μάτια σου και να πέσει το κεφάλι σου στον ώμο μου, χλωμό και αποκαμωμένο, μισοπεθαμένο από συγκίνηση και πόνο και χαρά που σκοτών...

Δεσποινίς Τζούλια στο Θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Δεσποινίς Τζούλια στο Θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Θέατρο «Τ» , δωμάτιο δράσης  αλλά και  «απόδρασης».  Όπως  το ήθελε ο συγγραφέας. Για τη δική του Τζούλια.  Την έγραψε το 1888  για να κρυφτεί από πίσω της. Για να δώσει υπαινικτικές εξηγήσεις σε  πάμπολλες παρεξηγήσεις  γύρω από τη συμπεριφορά του και τα έ...

Η πόρνη από πάνω στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Η πόρνη από πάνω στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Μετράει  ήδη  οκτώ  γεμάτα  χρόνια. Στο  σανίδι. Αυτή  η πόρνη, η «από πάνω».  Όχι στο κρεβάτι ούτε στον δρόμο  με  τα κόκκινα φανάρια. Αυτή η πόρνη, η  κατ? ουσία «από πάνω» πόρνη, δεν έχει  τα  φαντεζί  φτιασιδώματα, δεν έχει ζαρτ...