{ Εκδηλώσεις }

Οι New York Times πλέκουν το εγκώμιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

«Βρίσκοντας τη μαγεία του σινεμά μέσα στη μονοτονία της καραντίνας»


Κατηγορίες: Φεστιβάλ

Οι New York Times πλέκουν το εγκώμιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης



Οι New York Times πλέκουν το εγκώμιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης σε αναλυτικό ρεπορτάζ

Οταν κάνεις ένα πρότζεκτ με ενδιαφέρον -παραγγέλνεις σε σκηνοθέτες ολιγόλεπτες ταινιούλες εμπνευσμένες από την καραντίνα- κι όταν ανάμεσα σ' αυτούς είναι και μερικά διάσημα ονόματα του παγκόσμιου σινεμά, ε, τότε, φτάνεις και στις σελίδες των New York Times.
 
Εκτενές εκθειαστικό ρεπορτάζ με τίτλο «Βρίσκοντας τη μαγεία του σινεμά μέσα στη μονοτονία της καραντίνας», αφιέρωσε η εφημερίδα στο πρότζεκτ «Χώροι» του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Με δηλώσεις του διευθυντή του φεστιβάλ, που είχε και την ιδέα αφού ξαναξεφύλλισε το βιβλίο του Ζορζ Περέκ «Χορείες χώρων».
«Οσο πιο αυστηρός ο εγκλεισμός τόσο μεγαλύτερη η ανάγκη για επικοινωνία», λέει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Απ' όπου και να είμαστε, όπου και να ζούμε, μοιραζόμαστε τους ίδιους φόβους, την ίδια αίσθηση περιορισμού, τις ίδιες επιλογές, τις ίδιες ακτίνες ελπίδας».
 
 
«Visit» του Τζιά Τζανκ-κε
 
Από κοντά και ο σταρ του πρότζεκτ, ο Κινέζος Τζιά Τζανκ-κε, Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία, που έστειλε στο φεστιβάλ την ταινιούλα «Visit», στην οποία, μάλιστα, παίζει και ο ίδιος. Στόχος των ταινιών, σύμφωνα με το email που έστειλε στους NYT από την καραντίνα του στο Πεκίνο, είναι «να φανεί η νίκη της ζωής. Οσο δύσκολη κι αν είναι η κατάσταση, το ανθρώπινο μυαλό μπορεί ακόμα να αναπνεύσει ελεύθερα μέσω του σινεμά».
 
Ο Τζιά Τζανκ-κε πιστεύει ότι όπως κάποτε λέγαμε πως υπάρχουν δύο είδη σκηνοθετών, αυτοί που είχαν ζήσει τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και αυτοί που δεν τον είχαν ζήσει, έτσι και τώρα, μετά την πανδημία. «Αυτή η καταστροφή θα μας αφήσει πολλά να αναλογιζόμαστε για καιρό και θα αλλάξει την κινηματογραφική μας κουλτούρα».
 
Η ταινία του Τζιά Τζανκ-κε μαζί με άλλες έξι ξένων σκηνοθετών αποτελούν τη δεύτερη φουρνιά του πρότζεκτ «Χώροι» - προηγήθηκαν οκτώ Ελληνες σκηνοθέτες, ενώ έχουν ανατεθεί και άλλες ταινίες. Πάντα στο κανάλι του φεστιβάλ στο YouTube (https://youtu.be/FAEfh3U7EZg).
 
Το ενδιαφέρον και το επίπεδο του πρότζεκτ κορυφώνεται. Αξίζει να το απολαύσετε. Ο Τούρκος Ταρίκ Ακτάς κινηματογραφεί στο «Spotting Fig Trees» το αγοράκι τoυ να προσπαθεί να διακρίνει ένα δάσος πίσω από τον ψηλό τοίχο του κήπου τους και, εν μέσω καραντίνας, να καταφέρνει να το βρει μόνο χάρη σε ένα κινηματογραφικό πλάνο του μπαμπά του.
 
«Α Fable» του Ράντου Ζούντε
 
Ο Ρουμάνος Ράντου Ζούντε στο «A Fable» έχοντας πρωταγωνιστές δύο λούτρινα αρνάκια μιλάει για το πώς ο φόβος μπορεί να καταστρέψει τη ζωή και του πιο προνομιούχου πλάσματος. Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός (και σκηνοθέτης) Τζον Κάρολ Λιντς στο «Be Absolute for Death» λέει στην κάμερα ένα κείμενο του Σέξπιρ για τον θάνατο και τη ματαιότητα της ζωής, ενώ συνεχίζει να κάνει τα απαραίτητα της καραντίνας (γυμναστική, απολύμανση τουαλέτας, βόλτες στη φύση).
 
Ο Κινέζος Τζιά Τζανκ-κε καταγράφει μια επίσκεψη συνεργάτη του στο σπίτι του με όλη την τελετουργία του ιού (μάσκες, θερμομέτρηση, κέρασμα... αντισηπτικού, αποστάσεις), ενώ η ταινία που οι δύο άνδρες ετοιμάζουν έχει πλάνα γεμάτα χιλιάδες ανθρώπους, εικόνες που μοιάζουν επιστημονική φαντασία.
 
Συμμετέχουν ακόμα ο Αργεντινός Ματέο Μπεντέσκι, ο Καναδός Ντενί Κοτέ και η Αμερικανο-ισραηλινή ντοκιμαντερίστρια Ρέιτσελ Λι Τζόουνς.
 
Πηγή efsyn.gr / New York Times
 
 
 


:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ