{ Τελευταία νέα }

O «Χειρότερος» ΟΑΣΘ - λιγότερα λεωφορεία, μεγαλύτερες καθυστερήσεις, αφάνταστη ταλαιπωρία

γράφει ο Πέτρος Γραμμενίδης


Κατηγορίες: Τελευταία νέα

O «Χειρότερος» ΟΑΣΘ - λιγότερα λεωφορεία, μεγαλύτερες καθυστερήσεις, αφάνταστη ταλαιπωρία



ΟΑΣΘ: αυτά που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις μετακινήσεις και στην αναμονή στις στάσεις χειροτέρεψαν και εξελίχθηκαν σε συνθήκες που ούτε στο πιο εφιαλτικό σενάριο μπορούσαν να φανταστούν οι Θεσσαλονικείς.

Ως γνωστό το κράτος (κυβέρνηση) πριν δύο χρόνια αποφάσισε να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ με σκεπτικό (θεωρία) τη βελτίωση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Αφορμή οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που είχαν ξεσηκώσει θύελα διαμαρτυριών στην πόλη.
Και από τότε αντι να βελτιωθούν οι συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο..
 
Τι καλό έκανε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ;
Ο Δημόσιος ΟΑΣΘ φρόντισε εν μέσω τη κρίσης για τη διατήρηση της τιμής του εισιτηρίου. Σημαντικό ήταν επίσης και το μέτρο για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων στη Θεσσαλονίκη, όπως γινόταν και στην Αθήνα. Αυτά και μόνο αυτά. Γιατί  όλα τα υπόλοιπα, τα καθημερινά, αυτά που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις μετακινήσεις και στην αναμονή στις στάσεις χειροτέρεψαν και εξελίχθηκαν σε συνθήκες που ούτε στο πιο εφιαλτικό σενάριο μπορούσαν να φανταστούν οι Θεσσαλονικείς. 

Κατάφεραν κυριολεκτικά αυτό που ήταν ακατόρθωτο...
Στα δύο χρονια που πέρασαν από τότε που το κράτος ανέλαβε τα ηνία υποτίθεται για να "νοικοκυρέψει" τον ΟΑΣΘ κατάφερε και τον μετέτρεψε σε ότι χειρότερο υπήρξε πότε.
Τα λεωφορεία πλέον που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα, οι καθυστερήσεις  είναι μεγαλύτερες από ποτέ. Στις στάσεις καταφθάνουν λεωφορεία που δεν χωράει ούτε καρφίτσα! Οι επιβάτες είναι στριμωγμένοι χειρότερα από σαρδέλες σε κονσερβοκούτια. Όπου κονσερβοκούτια σημειώστε τα πανάθλια λεωφορεία του ΟΑΣΘ στα οποία ο κλιματισμός έφθασε να θεωρείται πολυτέλεια. Οι συνθήκες μέσα στα οχήματα είναι λιποθυμικές ακόμη και για τους νέους. Το πως αντέχουν οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες μοιάζει με θαύμα.  Αλλά και οι οδηγοί αγγίζουν τα όρια της ηρωοποίησης για αυτά που ακούν και τις συνθήκες που δουλεύουν. Είναι θαύμα πως δεν έχουμε πιο συχνά τροχαία ατυχήματα με λεωφορεία
Το κράτος κατάφερε το ακατόρθωτο, οι θεσσαλονικείς να νοσταλγούν επιστροφή στο παρελθόν, στον αμαρτωλό ιδιωτικό ΟΑΣΘ που αντιπαθούσαμε όλοι.

Ο παλιός αμαρτωλός ιδιωτικός ΟΑΣΘ
Η ιστορία του  ΟΑΣΘ είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους. Μια επιχείρηση με βασιλικά προνόμια που ήταν μονοπώλιο για 60 χρόνια. Μια ιδιωτική επιχείρηση, η οποία έχοντας την προστασία κυβερνήσεων του παρελθόντος, απομυζούσε δημόσιο χρήμα, άφησε τη Θεσσαλονίκη με ένα μόνο μαζικό συγκοινωνιακό μέσο, που το κράτος επιδοτούσε με μεγάλα ποσά. Οι υπηρεσίες ήταν κάκιστες και η λειτουργία του αδιαφανής.
Τεράστια ποσά φαγώθηκαν, αμοιβές σκάνδαλο δινόντουσαν σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, επιδοτήσεις παχυλές προνομιακές που πηγαίναν στους μετόχους και άλλα πολλά. Σύμφωνα δε, με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο "ιδιωτικός" ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως κέρδος στους πρώην μετόχους, το ποσό των 324.454.565 ευρώ. 

Χαρτοπόλεμος
Εδώ και λίγες μέρες η διοίκηση του δημόσιου ΟΑΣΘ και ο σύνεταιρισμός των παλιών μετόχων έχουν ξεκινήσει έναν χαρτοπόλεμο 
Αλλά όλα αυτά ΔΕΝ αφορούν τους Θεσσαλονικείς.
Λύστε τα θέματα σας και ας αποφασίσει η δικαιοσύνη
 

Σαμποτάζ από τους εργαζόμενους;

Απο τη πλευρά της διοίκησης του δημόσιου οργανισμού επιπλέον έχουν ακουστεί πολλές κατηγορίες, ακόμα και για σαμποτάζ από τους εργαζόμενους. Και ας υποθέσουμε οτι αυτό ισχύει! Οτι οι εργαζόμενοι πρώην μέτοχοι είναι δυσαρεστημένοι και προχωρούν σε πράξεις δολιοφθοράς για να δυσκολέψουν και να εκθέσουν το κράτος (κυβέρνηση = κράτος). Αυτό όμως τι δείχνει; Όταν καταγγέλεις τους υφισταμένους σου ότι για να σε εκθέσουν προχωράνε σε πράξεις δολιοφθοράς το μόνο που δείχνει, είναι ανικανότητα να τους διοικήσεις, και να τους ελέγξεις. 

 
Το δια ταύτα
Αυτό που ισχύει σήμερα, είναι η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Αν το κράτος θέλει να δείξει πως λειτουργεί ως σύγχρονο Ευρωπαικό κράτος, οφείλει ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ  να λειτουργούν απρόσκοπτα  οι συγκοινωνίες και να μπορεί ο κόσμος να μετακινείται χωρίς προβλήματα. Τώρα αν πρέπει οι παλιοί μέτοχοι να επιστρέψουν ποσά και πόσα είναι αυτά, είναι υπόθεση της δικαιοσύνης. Τους Θεσσαλονικείς, τους ενδιαφέρει πρωτίστως η καθημερινότητα που βιώνουν, δηλαδή η ασφαλής και ανθρώπινη μετακίνηση.
 
Με ποια προοπτική λοιπόν προχωράμε για να περιμένουμε πως τα πράγματα θα βελτιωθούν; 
Για πόσο ακόμα θα είμαστε αναγκασμένοι να ανεχόμαστε αυτής της ποιότητας συγκοινωνίες;;;
 
 

:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ