{ ΟΑΣΘ }

Η Θεσσαλονίκη όμηρος του ΟΑΣΘ - και αύριο η πόλη θα παραμένει για 9η μέρα χωρίς λεωφορεία

γράφει ο Γιάννης Σαββόπουλος


Κατηγορίες: Τελευταία νέα

Η Θεσσαλονίκη όμηρος του ΟΑΣΘ -  και αύριο η πόλη θα παραμένει για 9η μέρα χωρίς λεωφορεία



Ο Υπουργός Μεταφορών φωνάζει, απειλεί, αντιδρά, αλλά η ουσία είναι πως για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ κατάφεραν να παραλύσουν τη πόλη με την επίσχεση εργασίας

Ούτε σήμερα κατέστη δυνατόν να καταβληθούν από τον ΟΑΣΘ τα δεδουλευμένα δύο μηνών καθώς και το δώρο του Πάσχα στους εργαζόμενους. Και αυτός είναι ό όρος που έβαλαν οι εργαζόμενοι για να σταματήσουν την επίσχεση και πάνω σ αυτό είναι ανυποχώρητοι. Το αποτέλεσμα είναι πως και αύριο Τρίτη η Θεσσαλονίκη, θα παραμείνει για άλλη μια μέρα, για 9η για την ακρίβεια χωρίς λεωφορεία.

Από τη πλευρά του οι εργαζόμενοι αύριο στις 12:00 μ.μ.θα προχωρήσουν σε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο για να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν ή όχι τη συνέχεια της επίσχεσης. ΄Ετσι λοιπόν οι ελπίδες για την διευθέτηση του ζητήματος των οφειλών μετατίθενται για αύριο.

Εντονη αγανάκτιση 

Για να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις πρέπει να εκταμιευτούν στους λογαριασμούς του προσωπικού χρήματα. Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Μεταφορών και αύριο στις 12 το μεσημέρι θα συνεδριάσουμε εκτάκτως για να λάβουμε αποφάσεις» ανέφερε μιλώντας στην εκπομπή Δημότης Online της TV100, o κ. Τσερμενίδης εκ μέρους των συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ


Οι Θεσσαλονικείς χόρτασαν από δηλώσεις και απειλές που εκστομίζονται εκατέρωθεν. Οι πολιτικοί σηκώνουν ψηλά το δάχτυλο και κάνουν ανούσιες δηλώσεις πως ΠΡΕΠΕΙ να κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία, ΠΡΕΠΕΙ να λυθούν τα προβλήματα αλλά ως εκει, λόγια και μόνο λόγια. Οι εργαζόμενοι απειλούν και νεκρώνουν τη πόλη, μια συνηθισμένη Ελληνική τακτική που την έχουμε δεί με τους αγρότες και τα τρακτέρ να κόβουν την Ελλάδα στα δύο, τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ να κατεβάζουν τον διακόπτη, οπαδούς ομάδων να απειλούν τι θα κάνουν αν αδικηθεί η ομάδα τους και μια σειρά από ανάλογες περιπτώσεις που μπροστά βάζουν το προσωπικό τους συμφέρον έναντι του συνόλου.
 

Ο ΟΑΣΘ ο οποίος λειτουργεί με ένα ιδιότυπο καθεστώς από το 1957, βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το δημόσιο, είναι μια ιδιωτική εταιρεία, η οποία είναι μονοπώλιο. Εχει καταφέρει (νόμιμα) βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί να μπορεί να φωνάζει πως "δεν υπάρχουν πια χρήματα για πετρέλαια, ούτε για μισθούς των εργαζομένων” αλλά οι μέτοχοι του να έχουν πάντα ένα εγγυημένο κέρδος, άσχετα αν είναι κερδοφόρος ή όχι. Λειτουργεί ως ιδιωτική εταιρεία αλλά με την εγγύηση και τα χρήματα του κράτους. Βρεξει χιονίσει διατηρεί σταθερό επιχειρηματικό κέρδος.  

Το ενδιαφέρον είναι πως εργαζόμενοι και μέτοχοι ταυτίζονται εναντίον του κράτους που τους χρηματοδοτεί. Έχουμε το παγκόσμιο φαινόμενο οι εργαζόμενοι μια ιδιωτικής εταιρίας να απέχουν από τη δουλειά τους όταν το κράτος δεν πληρώνει τον εργοδότη τους (ο οποίος με τη σειρά του τους χρησιμοποιεί ώς μέτρο πίεσης). 
 
Η σύμβαση που πέτυχε να κάνει η ιδιωτική εταιρία ΟΑΣΘ είναι σε τόσο μεγάλο βαθμό ισχυρή και μονόπλευρη  που αν υποθέσουμε πως οι Θεσσαλονικείς σταματούσαν να χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και να κόβουν εισιτήρια, το Δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλλει αποζημίωση στον ΟΑΣΘ και επιπλέον να καλύψει και το επιχειρηματικό κέρδος! Παρόλο που έγιναν επανελειμένα προσπάθειες να εξορθολογιστούν τα ποσά που επιδοτείται χάρη στις πρόνοιες της σύμβασης, ο ΟΑΣΘ πάντα δικαιώνεται με μαθηματική ακρίβεια για τις οικονομικές του αξιώσεις στα διαιτητικά δικαστήρια.

Ο Υπουργός Μεταφορών φωνάζει, απειλεί, αντιδρά,  αλλά η ουσία είναι πως για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ κατάφεραν να παραλύσουν τη πόλη με την επίσχεση εργασίας. Μπορει να μην είναι  ευθύνη της κυβέρνησης για τις συμβάσεις που υπογράφησαν με τον ΟΑΣΘ αλλά είναι απόλυτα υπεύθυνη για τις αστικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη τις οποίες και επιδοτεί!
 
Η ουσία είναι πως χρόνια τώρα ταλαιπωρείται μια ολόκληρη πόλη από την ανικανότητα των υπευθύνων,  να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα ΟΑΣΘ ώστε να υπάρχει μια  Αστική Συγκοινωνία που να αρμόζει σε μια Ευρωπαική μεγαλούπολη όπως η Θεσσαλονίκη.

Αναμένουμε να δούμε τις εξελιξεις
 
 

:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ