{ Τελευταία νέα }

Ελληνικές εταιρίες στέλνουν στα δικαστήρια την Ελαίς- Unilever για την διαφήμιση της HELLMAΝN'S


Κατηγορίες: Ειδήσεις, Επικαιρότητα

Ελληνικές εταιρίες στέλνουν στα δικαστήρια την  Ελαίς- Unilever για την διαφήμιση της  HELLMAΝN'S



Οι εταιρείες Παπαδημητρίου, Κύκνος και Mediterranean Foods απέναντι στην Ελαίς- Unilever

Οι εταιρείες Παπαδημητρίου, Κύκνος και Mediterranean Foods, προσέφυγαν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), προκειμένου να σταματήσει η προβολή της ''παραπλανητικής''  σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζονται, διαφήμισης, εν όψει και της εορταστικής περιόδου  οπότε παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης. Η υπόθεση, θα εκδικασθεί την  Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου.

Ειδικότερα, οι τρεις εταιρίες θεωρούν την εν λόγω διαφήμιση είναι παραπλανητική και τονίζουν ότι προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή ως προς την προέλευση του προϊόντος, καθώς και το είδος και την σύνθεση του.
Η τελική φράση της διαφήμισης «Μα όλα ελληνικά πχια», συνιστά –σύμφωνα πάντα με τους καταγγέλλοντες– «πραγματικά ωδή της τέχνης της παραπλάνησης, αφήνοντας ξεκάθαρα στον καταναλωτή αποτυπωμένη την εντύπωση όχι μόνο ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα είναι ελληνικά, αλλά και ότι η ίδια η HELLMANN?S είναι ελληνική».
 
Στην αίτηση ελέγχου που υπέβαλαν στο ΣΤΕ,  επισημαίνουν  ότι  «δεν αμφισβήτησαν ποτέ ότι η προέλευση των συστατικών των νέων γεύσεων (θυμαρίσιο μέλι Κρήτης για το κέτσαπ, μπούκοβο Πέλλας και πιπεριές Φλωρίνης για τη μουστάρδα και τρούφα Ελλήνων παραγωγών για τη μαγιονέζα) είναι ελληνική», αλλά σημειώνουν ότι το κρίσιμο είναι «εάν το όλο προϊόν έχει ελληνική προέλευση, όπως τεχνηέντως και παντελώς παραπλανητικά συνάγεται από την επίμαχη διαφήμιση».
 
Αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν έχει ελληνική προέλευση και δεν παρασκευάζεται στην Ελλάδα, αλλά στο Ισραήλ.

 

Τέλος, τονίζουν ότι,  παρότι έχει «αλλάξει η νομοθεσία και δεν απαιτείται η αναγραφή της χώρας προέλευσης του προϊόντος, εντούτοις αποτελεί παγία τακτική και επικρατούσα στα συναλλακτικά ήθη της χώρας μας, όταν μια εταιρεία παρασκευάζει ελληνικό προϊόν να το αναγράφει σε περίοπτη θέση στην συσκευασία του προϊόντος», πράγμα που στο συγκεκριμένο προϊόν δεν ισχύει.
 
Σχετικά με το όλο σκεπτικό της διαφήμισης και τον ρόλο της Ελληνίδας φιλολόγου υποστηρίζουν
ότι «το όλο concept της διαφήμισης με την «Ελληνίδα φιλόλογο» να επεξηγεί την δήθεν ελληνική προέλευση της HELLMANN'S (από το HELLAS και το «της μαν'ς» που λένε στο χωριό), δίδει μια «λογική» επίφαση στον όλο αστεϊσμό, η οποία κάλλιστα δύναται να οδηγήσει τον μέσο καταναλωτή (ο οποίος αποτελεί και το μέτρο για την οιαδήποτε σύγκριση) στο συμπέρασμα της ελληνικότητας της HELLMANN'S ή ακόμη και να τον οδηγήσει και σε αμφισβήτηση της μέχρι πρότινος γνώσης του περί της ξενικής της προέλευσης».
«Το κλείσιμο δε της διαφήμισης με το «όλα ελληνικά πχια», παρά την εμφανή χιουμοριστική διάθεση, χτυπάει με τον πλέον κατάλληλο και ύπουλο τρόπο στον εγωκεντρισμό του μέσου Έλληνα καταναλωτή και της εικόνας που έχει για την χώρα του (η οποία είναι τοις πάσι γνωστή για το ότι «οι ξένοι έχουν πάρει τα πάντα από εμάς»), εκμεταλλευόμενο στο έπακρο, με αποτέλεσμα, μετά το πέρας της διαφήμισης, να υπάρχει έντονο το συναίσθημα περί της ελληνικότητας όχι μόνο των προϊόντων με τις ελληνικές γεύσεις, αλλά όλων των προϊόντων της HELLMANN'S, γεγονός που αποδεικνύει πασίδηλα την παραπλάνηση του ως προς την προέλευση του προϊόντος και την σύνθεση του».

 

Με πληροφορίες από το ethnos.gr





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ