ΖΩΔΙΑ
ΚΡΙΟΣ:

Μετά από πολύ καιρό θα διαπιστώσεις πως η...

ΤΑΥΡΟΣ:

Μπορείς να κοιτάζεις μπροστά αλλά που και...

ΔΙΔΥΜΟΣ:

Δίδυμε εσύ που είσαι ένα κράμα ηδονιστή και...

ΚΑΡΚΙΝΟΣ:

Γνωρίζεις πολύ-πολύ καλά πως η πραγματική...

ΛΕΩΝ:

Δεν είμαστε υπεύθυνοι μόνο γι’ αυτά...

ΠΑΡΘΕΝΟΣ:

Άκου Παρθένε, ότι και να νοιώθεις ή να έχεις...

ΖΥΓΟΣ:

Μπορώ να καταλάβω τη φόρτιση σου και τον πειρασμό...

ΣΚΟΡΠΙΟΣ:

Μπορείς αν θέλεις να ανέβεις στο άλογο σου...

ΤΟΞΟΤΗΣ:

Στο χέρι σου είναι αν θέλεις μια σημαντική...

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ:

Φυσικά και πρέπει να δείχνεις ανοχή, επιβάλλεται...

ΥΔΡΟΧΟΟΣ:

Αυτό που η κάμπια ονομάζει τέλος του κόσμου,...

ΙΧΘΕΙΣ:

Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν... Προσπάθησε...

   City Life Νέα:
Πρεσβευτής του αθλητικού ήθους το N’JOY UNI-League
Τεράστια ταλαιπωρία για επιβάτες της Ryanair στο Μακεδονία
Ευρεία αστυνομική επιχείρηση με δώδεκα συλλήψεις στην Θεσσαλονίκη
Ηλικιωμένη παρασύρθηκε από ΙΧ στην Θεσσαλονίκη
Παρέμβαση Χρυσοχοΐδη για να ξεμπλοκάρει το μετρό Θεσσαλονίκης
Αθήνα-Θεσσαλονίκη: 3,5 ώρες με το τρένο
Θεσσαλονίκη: Επιτυχημένη η πρόβα τζενεράλε της φωταγώγησης του χριστου
Η πιο εύκολη σοκολατόπιτα
Εγκαίνια της Αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων και Αθλητικών Εκδηλώσεων του 1
Συνεργασία Δήμου Δέλτα - ΟΤΕ για παροχή υπηρεσιών διαδικτύου υψηλών τα
Διακοπή κυκλοφορίας στην οδό Λαγκαδικίων - Σχολαρίου
Παιγνίδια και δώρα σε ΑΜΕΑ και σε παιδιά απόρων οικογενειών
Θεσσαλονίκη: Υπέρ της μελέτης ανάδειξης των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Β
Βουτιά θανάτου από ταράτσα στην Θεσσαλονίκη
Δείτε όλα τα νέα σήμερα
«Αη Βασίλη, θέλω να σε ρωτήσω κάτι…»...
Χριστουγεννιάτικη Πλατεία στον Δήμο Καλαμαριάς...
Οι Παναγίες του Κόσμου – Ομαδική έκθεση...
Τα πιο ζεστά Χριστούγεννα στο Mediterranean...
Διαγωνισμός Φωτογραφίας «φωτογραφί...ΖΩ την...
 

Έργα τέχνης του Λούβρου: Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο, στο ΚΜΣΤ


Έργα τέχνης του Λούβρου: Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο, στο ΚΜΣΤ
Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο, έχει ως τίτλο η έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - συλλογή Κωστάκη, η οποία συνδυάζει έργα δυο αναγνωρισμένων σύγχρονων φωτογράφων, παραγγελιοδόχων του προγράμματος σύγχρονης τέχνης του Μουσείου του Λούβρου.

Στην έκθεση ο επισκέπτης θα δει τη φωτογραφική σειρά «Les Yeux du Louvre» του Ιταλού φωτογράφου Mimmo Jodice, που παρουσιάστηκε το 2011 σε επιμέλεια της Marie-Laure Bernadac. Ο Mimmo Jodice αποτυπώνει με τον φωτογραφικό του φακό πρόσωπα  από ζωγραφικά αριστουργήματα της συλλογής του Λούβρου και τα αντιπαραθέτει με φωτογραφικά πορτραίτα εργαζομένων στο Μουσείο.

Παράλληλα, παρουσιάζεται στο κοινό το «πορτραίτο» του ίδιου του Μουσείου του Λούβρου, μέσα από φωτογραφίες των ενοτήτων του γάλλου φωτογράφου Jean Christophe Ballot.

Η έκθεση
Στόχος της φωτογραφικής έκθεσης «Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο» είναι να γνωρίσει το κοινό της Θεσσαλονίκης και οι επισκέπτες της, μέσα από τις φωτογραφίες εξαιρετικής εικαστικής ποιότητας και τεχνικής και την ιδιαίτερη οπτική, δύο μεγάλων δημιουργών των Mimmo Jodice και Jean Christophe Ballot, το Μουσείο του Λούβρου. Ταυτόχρονα, μέσα από τον συνδυασμό των φωτογραφικών αυτόνομων και ανεξάρτητων ενοτήτων, εξερευνούνται τα όρια και δίνονται απαντήσεις για τις δυνατότητες και τον ρόλο της (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας σήμερα.

Η έκθεση καλεί τον θεατή σε μυστικές περιπλανήσεις, όταν το Λούβρο είναι άδειο, δίνοντάς του την ευκαιρία να προσέξει οπτικές γωνίες που συνδέουν το περιέχον με το περιεχόμενο, αλλά και τον προκαλεί για ερμηνεία και στοχασμό της σχέσης των κατοίκων του μουσείου, μόνιμους και προσωρινούς, με τους πολυάριθμους και διαφορετικούς επισκέπτες του.
Στην έκθεση ο επισκέπτης θα δει τη φωτογραφική σειρά Les Yeux du Louvre του Ιταλού φωτογράφου Mimmo Jodice, που παρουσιάστηκε το 2011 σε επιμέλεια της Marie-Laure Bernadac.

Ο Mimmo Jodice αποτυπώνει με τον φωτογραφικό του φακό πρόσωπα από ζωγραφικά αριστουργήματα της συλλογής του Λούβρου και τα αντιπαραθέτει με φωτογραφικά πορτραίτα εργαζομένων στο Μουσείο. Παράλληλα, παρουσιάζεται στο κοινό το «πορτραίτο» του ίδιου του Μουσείου του Λούβρου, μέσα από φωτογραφίες των ενοτήτων του γάλλου φωτογράφου Jean Christophe Ballot, Le Louvre en Métamorphose, 1992-2002, Le Louvre Transfiguré, 1992-2002 και τη φωτογραφική σειρά για το περιοδικό Architecture Digest.
Οι φωτογραφικές απεικονίσεις εκθεμάτων του Λούβρου μέσα στο μουσειακό περιβάλλον και τον πολυτελή διάκοσμο του ανακτόρου εστιάζουν στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του τόπου και του χώρου και σε λεπτομέρειες όπως η υφή και το υλικό από τα οποία αποτελούνται. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες τραβήχτηκαν τη δεκαετία του ’90 και η ενότητα , Le Louvre Transfiguré παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Λούβρο το 2003, σε επιμέλεια της Geneviève Bresc- Bautier. Σε αυτές τις φωτογραφίες γίνεται η καταγραφή του ιδιαίτερου ύφους του Μουσείου και δίνεται μια εικόνα της κυριολεκτικής μεταμόρφωσης του μουσείου, που συντελέστηκε στη διάρκεια των μεγάλων καινοτόμων πολιτιστικών έργων, με τις δημιουργία η τις ανακαινίσεις μνημείων, της προεδρίας του François Mitterrand.

Ο συνδυασμός των δύο φωτογράφων παρουσιάζει αφενός τον χώρο του Λούβρου ως σκηνικό και αφετέρου τους «κατοίκους» του, καταργώντας χρονολογικές αποστάσεις και άλλες ουσιαστικές διαφορές. Γίνεται δε προϋπόθεση για ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις στις σχέσεις φωτογραφίας, ζωγραφικής και αρχιτεκτονικής.

Την έκθεση συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος (ελληνικά, γαλλικά).

Παρουσίαση-ομιλία
Το Σάββατο 13 Οκτωβρίου στις 12:00, η Marie-Laure Bernadac, Γενική Επιμελήτρια, Επιμελήτρια εκθέσεων στο Μουσείο του Λούβρου, θα πραγματοποιήσει διάλεξη στο Αμφιθέατρο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, με θέμα τη σύγχρονη τέχνη και το Μουσείο του Λούβρου. Η διάλεξη αποτελεί συνδιοργάνωση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Η συμμετοχή είναι ανοιχτή ια το κοινό.

Εκπαιδευτικά προγράμματα / ξεναγήσεις
Στο πλαίσιο της έκθεσης «Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο. Mimmo Jodice l Jean Christophe Ballot» σχεδιάστηκε ειδικά και θα εφαρμοστεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλες τις σχολικές βαθμίδες που αποσκοπεί στη γνωριμία με το θεσμό του μουσείου και πιο συγκεκριμένα στην εξοικείωση με το Μουσείο του Λούβρου & το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, μέσα από το λόγο και τη δράση. Οι μαθητές θα ανακαλύψουν τη φωτογραφία πορτρέτου και τη φωτογραφία αρχιτεκτονικών χώρων των Mimmo Jodice και Jean Christophe Ballot , θα ζωγραφίσουν τα αυτοπροσωπογραφίες τους και θα ζωντανέψουν με εικαστικές παρεμβάσεις τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες τους. Στο πλαίσιο της ίδιας έκθεσης στη Μονή Λαζαριστών, θα είναι διαθέσιμη αυτόνομη εκπαιδευτική δράση - τετράδιο δημιουργικής δράσης για παιδιά και συνοδούς. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να προμηθευτούν από την είσοδο του μουσείου το τετράδιο αυτόνομης εκπαιδευτικής δράσης, που σχεδιάστηκε από τις υπεύθυνες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου ειδικά για αυτούς. Οργάνωση, Εφαρμογή: Κατερίνα Παρασκευά, Εύη Παπαβέργου, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΚΜΣΤ.
Επικοινωνία για ραντεβού : 2310589222, [email protected]

Περισσότερα στο άρθρο Εκπαιδευτικές δράσεις στις εκθέσεις του ΚΜΣΤ
 
Βιογραφικά καλλιτεχνών

Mimmo Jodice
Γεννημένος στη Νάπολη το 1934, ο Mimmo Jodice είναι ένας από τους σημαντικότερους ιταλούς σύγχρονους φωτογράφους. Το έργο του εμφανίζεται ως ένα ταξίδι μέσα στο χρόνο, μια πορεία μνήμης στον μεσογειακό πολιτισμό, τα ερείπια και τα πρόσωπά του. Αυτοδίδακτος ως προς την καλλιτεχνική εκπαίδευση, μετά από μια σύντομη απόπειρα στη ζωγραφική και τη γλυπτική, ξεκινά ως φωτογράφος στα μέσα της δεκαετίας του εξήντα. Δεξιοτέχνης του ασπρόμαυρου, φωτογραφίζοντας με 50mm, εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του πάνω στις δυνατότητες της όρασης, τη γραμμή του βλέμματος και την αντίληψη του αμφιβληστροειδούς. Το έργο του βρίσκεται στη συμβολή δύο τάσεων: η μια κοντά στην πραγματικότητα, άμεση, η δεύτερη πιο εγκεφαλική, εννοιολογική. Στο ξεκίνημά του, ο Mimmo Jodice κόβει και κολλάει τη φωτογραφία, διαχωρίζει τα αντικείμενα και επεξεργάζεται τους χρωματικούς τονισμούς, απομονωμένος για πολλές ώρες στο σκοτεινό του θάλαμο με στόχο αυτό που αποκαλεί: Έρευνες και πειραματισμοί. Στη Νάπολη, τη μήτρα τροφοδοσίας του, την πόλη όλων των αντιθέσεων, αυτών του φωτός αλλά και εκείνων της ιστορίας, θα συναντήσει μέσω του γκαλερίστα του Lucio Amelio, όλη τη διεθνή αβανγκάρντ: τον Andy Warhol, τον Γιάννη Κουνέλλη, τον Joseph Beuys, και θα συνδεθεί φιλικά με τα μέλη της arte povera. Η κοινωνική επανάσταση της δεκαετίας του ’70 κινητοποιεί τον Mimmo Jodice, ο οποίος στρέφει αποφασιστικά την κάμερά του προς τον δρόμο αλλά και προς όλη την ανθρωπότητα του περιθωρίου, τις φυλακές, τα νοσοκομεία και τα γηροκομεία. Το απόμακρο βλέμμα του συγκρίνεται πλέον με αυτό ενός ανθρωπολόγου. Συνεργάζεται με ιστορικούς και κοινωνιολόγους. Το έργο του έχει μεγάλη απήχηση και γίνεται αντικείμενο πολλών βιβλίων εκ των οποίων το Il ventre del colera (1973) και το Chi e devoto, Feste popolari in Campania (1974). Με το λεύκωμα Vedute di Napoli, που εκδόθηκε το 1980, ο Mimmo Jodice προσεγγίζει ένα νέο είδος, γοητευμένος από το μεσογειακό τοπίο, την τέχνη και την αρχαιολογία. Αποστασιοποιημένος από τις κοινωνικές ανησυχίες, καλλιεργεί πλέον μια μεταφυσική προσέγγιση της φωτογραφίας, ταυτόχρονα εξαγνισμένη, σιωπηλή και οπτασιακή. Η τεχνοτροπία αυτή απεικονίζεται επίσης και στο Citta visibili, σειρά του 2006 σχετικά με την αρχιτεκτονική των μεγάλων πόλεων, που δημοσιεύθηκε με την ευκαιρία της ανακήρυξής του σε επίτιμο διδάκτορα. Ο Mimmo Jodice βραβεύθηκε επίσης με το τιμητικό βραβείο Feltrini το 2003.

Jean Christophe Ballot
Ο Jean Christophe Ballot γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε αρχιτεκτονική (Architecte D.P.L.G.) και είναι πτυχιούχος της Ecole Nationale Superieure des Arts Decoratifs και της Ecole Nationale Superieure des Metiers de l’Image et du Son (La Femis), και πρώην υπότροφος της Γαλλικής Ακαδημίας της Ρώμης (με έδρα τη Βίλα των Μεδίκων). Tα έργα του συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές πολλών μουσείων: Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης (The Met) / Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου Λογιόλα, Σικάγο / Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι / Fonds national d’art contemporain, Γαλλία / Κέντρο Ζορζ Πομπιντού, Παρίσι / Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, Παρίσι / Ευρωπαϊκός Οίκος Φωτογραφίας, Παρίσι / Μουσείο Ροντέν, Παρίσι / Μουσείο Καρναβαλέ, Παρίσι. Ο Ballot επικεντρώνεται κυρίως στην έννοια του χώρου. Έχει φωτογραφήσει αστικά και αρχιτεκτονικά τοπία σε πολλές πόλεις (Βερολίνο, Ρώμη, Παρίσι, Μπρατισλάβα και Σιγκαπούρη), βιομηχανικές περιοχές πόλεων και λιμάνια (στην Καζαμπλάνκα και τη Σουραμπάγια), κήπους και φυσικά τοπία. Ο φωτογραφικός του φακός έχει αιχμαλωτίσει τόπους πνευματικής ανάτασης, όπως το Άγιο Όρος, τους ναούς της νότιας Ινδίας, του Μπαλί και της Ιάβας, το δρόμο προσκυνήματος του Σαντιάγο ντε Κομποστέλλα και το αβαείο Beauport. Οι τόποι της μνήμης, όπως το Mουσείο του Λούβρου ή η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, βρίσκονται στο επίκεντρο του καλλιτεχνικού του ενδιαφέροντος, καθώς και οριακοί χώροι, όπως για παράδειγμα η νομαδική αρχιτεκτονική του Σαχέλ και οι υπόγειες σπηλιές της Καππαδοκίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εικόνες του διερευνούν τη μνήμη και εστιάζουν στην ιστορία των τόπων και τις αλλαγές που υφίστανται. Ο Ballot υποστηρίζει πως η ερμηνεία τους έγκειται πάντοτε σε μια μελέτη του κενού, πράγμα που αποτελεί τον πυρήνα του συνόλου της φωτογραφικής του δουλειάς αλλά και του γενικότερου προβληματισμού του. Βρίσκεται σε μια αέναη αναζήτηση του μετέωρου χρόνου, ενώ οι φωτογραφίες του διακρίνονται από μια στοχαστική διάθεση.
 
Κείμενο Επιμελήτριας
Το Μουσείο του Λούβρου, ως χώρος, στέγη, έκθεμα και αφορμή
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συμμετέχει στη σπονδυλωτή έκθεση Έργα Τέχνης από το Λούβρο στη Θεσσαλονίκη, με την έκθεση Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο. Πρόκειται για μια έκθεση που στοχεύει αφενός στο να τιμήσει ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, πλούσιο μεταξύ άλλων αριστουργημάτων και σε έργα τέχνης-εμβλήματα της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, και αφετέρου να παρουσιάσει το διαχρονικό, άρα και σύγχρονο πρόσωπο αυτού του ιδρύματος, μέσα από τη διαλεκτική σχέση δύο σύγχρονων δημιουργών αλλά και την αμφίδρομη ιδιαίτερη σχέση των έργων τέχνης με το χώρο που τα περιβάλλει και με τους θεατές τους. Στη διάρκεια της αναζήτησης έργων από τη συλλογή του Λούβρου που θα μπορούσαν να αναπτύξουν ένα γόνιμο διάλογο με έργα από τη συλλογή του μουσείου μας, μια συμπτωματική επίσκεψη στην έκθεση του Mimmo Jodice το 2011 στάθηκε η αφορμή για έναν αναστοχασμό του Λούβρου ως «στέγη» μιας ιδιόρρυθμης και πολυποίκιλης κοινότητας όντων. Ο Mimmo Jodice, αφαιρώντας όλα τα προσδιοριστικά και αφηγηματικά στοιχεία και επικεντρώνοντας την προσοχή του αποκλειστικά στα πρόσωπα και ειδικότερα στα μάτια «απεικονιζόμενων» σε πίνακες από τη συλλογή του μουσείου διαφορετικών εποχών αλλά και στα πρόσωπα εργαζομένων του μουσείου που φωτογράφησε, δημιούργησε μια ζωφόρο, όπου το παρελθόν και το παρόν αλληλοσυμπληρώνονταν και ευθυγραμμίζονταν. Το αποτέλεσμα εξασκούσε έναν έντονο μαγνητισμό αλλά και μια σχετική ενόχληση στους θεατές, που ένοιωθαν παγιδευμένοι από τα βλέμματα αυτών που τους κοίταζαν σαν να ήταν εισβολείς σ’ ένα χώρο που δικαιωματικά τους ανήκε. Η καταιγιστική ανθρώπινη παρουσία και η ένταση από την αναγκαστική ανταπόδοση του βλέμματος των θεατών έφερνε στο προσκήνιο την ενορχηστρωμένη παγίδα του «ματιού» της φωτογραφικής κάμερας και, κατ’ επέκταση, αυτού του καλλιτέχνη. Οι «αστερισμοί» βλεμμάτων που ύφανε ο Mimmo Jodice με την ευθυγράμμιση των ματιών παλιών και νέων κατοίκων του Λούβρου και με την προϋπόθεση πραγματικής ανθρώπινης παρουσίας για τη διαδραστική λειτουργία του έργου, δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα έντονο και ταυτόχρονα αποκαλυπτικό των προθέσεών του περιβάλλον. Στοιχειοθετώντας ένα «αρχείο» προσώπων και βλεμμάτων, όπου η αυστηρότητα του ασπρόμαυρου τονίζει τη λειτουργία κωδικοποίησης, ο καλλιτέχνης εξομοιώνει πρόσωπα και εποχές. Ταυτόχρονα, υπενθυμίζει αφενός τη διαχρονικότητα της τέχνης και αφετέρου την ισχύουσα δυναμική της οριζόντιας διάταξης και την επικαιρότητα της πανάρχαιας ζωγραφικής τέχνης σε όλες τις εκδοχές της, παραδοσιακές και σύγχρονες. Η έκφραση των ματιών, είναι άλλωστε γνωστό και από τις φωτογραφίες στα ΜΜΕ, είναι αυτή που αποδίδει ή προδίδει την ταυτότητα ενός προσώπου. Είναι ακόμη γεγονός ότι η χρήση του σύγχρονου μέσου «ανανεώνει» ριζικά την υλική εικόνα του έργου, κάνοντάς το πιο προσιτό, πιο παρόν. Τέτοια έργα-εγκαταστάσεις με αποκλειστική χρήση της φωτογραφικής γλώσσας –και μάλιστα της κλασικής ασπρόμαυρης– προβάλουν σύγχρονους προβληματισμούς για τη γονεϊκή σχέση ζωγραφικής και φωτογραφίας. Ο Mimmo Jodice, γνωστός για τις εγκαταστάσεις του σε χώρους δημόσιας χρήσης, διερευνά με την ενότητα αυτή το σημείο συνάντησης –αν όχι ταύτισης– της φωτογραφίας με τη ζωγραφική, δίνοντας στη ζωγραφική φωτογραφικές ιδιότητες και ζωγραφικές στη φωτογραφία, και εκθέτει το αποτέλεσμα στον πλέον αρμόζοντα χώρο: το μουσείο. Αυτή η πολύ προσωπική και ισχυρή πρόταση ερμηνείας και παρουσίασης του Λούβρου λειτούργησε καταλυτικά για την εξεύρεση άλλων πρωτότυπων προτάσεων. Η έρευνα οδήγησε σε μια άλλη προσέγγιση, πηγάζουσα από διαφορετική θεωρητική και αισθητική θέση, που δίνει μια επιπλέον ένδειξη των δυνατοτήτων της φωτογραφικής κάμερας και προτείνει μια εναλλακτική ανάγνωση. Σχεδόν στον αντίποδα του Mimmo Jodice που επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στα έργα τέχνης και τους «κατοίκους» του μουσείου, ο Jean-Christophe Ballot γοητεύεται και αυτός από το Λούβρο, αλλά υπό την προϋπόθεση της σχεδόν παντελούς έλλειψης ανθρώπινης παρουσίας. Οι φωτογραφίες των αιθουσών και εκθεμάτων του Λούβρου, χωρίς το κοινό του, αναδεικνύουν μέσα στη σιωπή και την ακινησία τον πραγματικό πρωταγωνιστή, που είναι το ίδιο το μουσείο. Ο καλλιτέχνης επικεντρώνει την προσοχή του στην απόδοση του χώρου, της τρίτης διάστασης, μέσα από τη φωτοσκίαση και την προοπτική, την αλληλεπίδραση των διαφορετικών πηγών φωτισμού, φυσικών και τεχνιτών, αλλά και την αποκάλυψη ενός σκηνικού, σχεδόν κινηματογραφικού. Ο μυστηριακός, φορτισμένος και θεατρικός χαρακτήρας του μνημείου υπερτονίζεται και το μουσειακό περιβάλλον και ο πολυτελής διάκοσμος, ελλείψει «ηθοποιών», φέρνουν σε πρώτο πλάνο την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα αλλά και σημασία του χώρου ως περιέχοντος και σκηνής θεάματος. Οι φωτογραφίες του καλλιτέχνη μαρτυρούν την κατάρτισή του ως αρχιτέκτονα και αναδεικνύουν, με σκηνοθετική μαεστρία, σχέσεις μεταξύ δομικών στοιχείων του κτιρίου και εκθεμάτων. Προβάλλουν δε, μέσα από δυναμικές οπτικές γωνίες και διαγώνιες λήψεις, ενίοτε σχεδόν κάθετες, τη σχέση όχι μόνο μεταξύ των έργων αλλά και τη σχέση αρχιτεκτονικής και αστικού τοπίου που συνδέει τον εσωτερικό με τον εξωτερικό χώρο. Παράλληλα, πλησιάζοντας κοντά με το φακό του, ο Jean-Christophe Ballot ιχνηλατεί, σε βραδινές περιπολίες, λεπτομέρειες όπως η υφή και το υλικό των έργων και συλλαμβάνει τον αισθησιασμό, την οικειότητα ή τη στιβαρότητα που αποπνέουν τα έργα αλλά και οι χώροι, ανάλογα με τις στάσεις ή τη θέση των έργων ή τα ξεχωριστά αρχιτεκτονικά στοιχεία, τον βαρύτιμο διάκοσμο και το περιεχόμενο των αιθουσών του μουσείου-ανακτόρου. Η ταυτόχρονη έκθεση, ανάγνωση και συνδυασμός δύο εντελώς διαφορετικών και αυτόνομων φωτογραφικών προτάσεων, που όμως συγγενεύουν θεματικά αφού στηρίζονται στην ερμηνευτική προσέγγιση ενός παγκοσμίου ενδιαφέροντος μνημείου, πιστέψαμε ότι αποτελεί μια πρόσκληση γνωριμίας αλλά και μια πρόκληση. Η επιλογή των δύο συγκεκριμένων καλλιτεχνών, από τους πολλούς που έχουν απαθανατίσει κατά καιρούς το μουσείο, έγινε με σκοπό την παρουσίαση του μεγάλου ανακτορικού Λούβρου και του κόσμου του στους κόλπους του μικρού, λιτού και απόκεντρου μοναστηριακού συγκροτήματος της Μονής των Λαζαριστών. Είναι βέβαιο ότι η τέχνη δίνει πολλές δυνατότητες διαλόγου, αντιπαραθέσεων και αλληλοσυμπληρώσεων, συχνά μη αναμενομένων, και γίνεται η αφορμή για προσεγγίσεις που, αν και μοιάζουν αδύνατες, πραγματοποιούνται γιατί συμβαίνουν στη σφαίρα της δημιουργίας και της ελευθερίας της έκφρασης.
Δρ Κατερίνα Κοσκινά
Επιμελήτρια της έκθεσης Πρόεδρος ΔΣ ΚΜΣΤ


47α «ΔΗΜΗΤΡΙΑ» & «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2012»:
«Έργα τέχνης του Λούβρου στη Θεσσαλονίκη»
σε συνεργασία με την Κίνηση των 5 Μουσείων
12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 ΕΩΣ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2013

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
«Το Μουσείο μέσα στο Μουσείο.
Mimmo Jodice & Jean Christophe Ballot»


Επιμέλεια: Δρ Κατερίνα Κοσκινά, Πρόεδρος ΔΣ ΚΜΣΤ
Βοηθός Επιμελήτρια: Δόμνα Γούναρη, Επιμελήτρια ΚΜΣΤ

Εγκαίνια έκθεσης - Σάββατο 13 Οκτωβρίου, 20:00

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Κυριακή 10:00-18:00 - Εισιτήρια: 3€ γενικής εισόδου, 1,5€ μειωμένο και σχολικό, 1€ ομαδικό. Ισχύουν ατέλειες.

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη 56430, Θεσσαλονίκη
Τ: 2310 589141 & 3, F: 2310 600123 
 
  Περισσότερα άρθρα της κατηγορίας ...
Εκθέσεις - events: Έκθεση φωτογραφίας «Αγορές του κόσμου» (19/12/2014)
Εκθέσεις - events: ComputeRevolution: Η εξέλιξη των υπολογιστών στο Noesis (18/12/2014)
Εκθέσεις - events: A day for Life, a day for Death στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου... (18/12/2014)
Εκθέσεις - events: Οι Παναγίες του Κόσμου – Ομαδική έκθεση αγιογραφίας... (5/12/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση φωτογραφίας «ο χορός του μαύρου, του κόκκινου και του... (2/12/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση του Χρήστου Κεχαγιόγλου «Συναντήσεις στη ζωγραφική»... (2/12/2014)
Εκθέσεις - events: Τα υπέροχα χαρακτικά του Toulouse-Lautrec κα. στη gallery... (1/12/2014)
Εκθέσεις - events: Μάρκος Δολόπικος ατομική έκθεση φωτογραφίας στον Πολυχώρο... (1/12/2014)
Εκθέσεις - events: Ομαδική Έκθεση Other Abstractions (1/12/2014)
Εκθέσεις - events: « ...και σώματι » Άρις Γεωργίου, ατομική έκθεση φωτογραφίας... (30/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση έργων μικρού σχήματος της Έφης Δούλια (30/11/2014)
Εκθέσεις - events: Η έκθεση Home στην Casa Bianca (30/11/2014)
Εκθέσεις - events: ΨΧ – 4 Στιγμές: Διάλογος τέχνης με εικόνες της ψυχής... (29/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση του ΣΚΕΤΒΕ για τους Γιατρούς του Κόσμου (28/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση «Όταν οι εικόνες αφηγούνται» στο βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ... (27/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση συμμετεχόνταν στον διαγωνισμό Ζωγραφικης Νέων στη μνήμη... (27/11/2014)
Εκθέσεις - events: Aτομική έκθεση του Χρήστου Κεχαγιόγλου «Συναντήσεις στη ζωγραφική»... (26/11/2014)
Εκθέσεις - events: Ηλεκτρονικοί υπολογιστές ρετρό στην Θεσσαλονίκη (25/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση «Κύπρος : στο γύρισμα του 20ου αιώνα». (24/11/2014)
Εκθέσεις - events: In Art στην Zina Athanassiadou Gallery (23/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση για το Χαμόγελο του Παιδιού στο Βαφοπούλειο (23/11/2014)
Εκθέσεις - events: Μια βόλτα στον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης (23/11/2014)
Εκθέσεις - events: Γρηγόρης Καλογιαννίδης - Λήθη στο Myrό Project Room (23/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση φωτογραφίας με την σύμπραξη 3 σχολείων (20/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση φωτογραφίας «HAVING THEIR SAY», οι νέοι της Ευρώπης... (20/11/2014)
Εκθέσεις - events: Ομαδική έκθεση φωτογραφίας: «Αστικό Τοπίο» στην γκαλερί Οκτο... (19/11/2014)
Εκθέσεις - events: «Μέθεξη» μια έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Κόφτη (17/11/2014)
Εκθέσεις - events: «Όψεις της PhotoBiennale» Λόγος (17/11/2014)
Εκθέσεις - events: The blind pilots project στο λιμάνι Θεσσαλονίκης (16/11/2014)
Εκθέσεις - events: Έκθεση φωτογραφίας του Ιωάννη Θεόδουλου, με τίτλο Triping (16/11/2014)
  επόμενες καταχωρήσεις  
 
Τα προγράμματα της εβδομάδας
Οι νέοι διαγωνισμοί μας για προσκλήσεις και δώρα
Ταινίες Θέατρο-χορός Μουσική Τζαμπαντάν
Εικαστικα - Event - Eκθέσεις Οσο ζω μαθαίνω
Προσφορές ημέρας Shopping & Style Γονείς & Παιδί
Συνέδρια - Ομιλίες Σεμινάρια - Σπουδές
Ψυχολογία - Υγεία - Διατροφή Προτάσεις για Αθήνα
Τα πιο δημοφιλή άρθρα στο Facebook
DnioUoaeo aea ieenYo a?ianUoaeo
Hot News
Υγεία - Διατροφή - Ψυχολογία
 
Πάμε Αθήνα;
 
Επικοινωνία με το CityPortal.gr
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του υλικού μόνο με την αναφορά της πηγής © 2010-2013 Cityportal
Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη - Istopolis